Štruktúra a konštrukcia pneumatiky

Marketing

Pneumatika je komplexná štruktúra zložená z viac ako 200 zložiek. Niektoré z týchto zložiek tvorí špeciálne zložená kaučuková hmota, iné sú textílie a kovové vlákna zapracované do kaučuku. Vlastnosti pneumatiky závisia od rozsahu použitia týchto zložiek.

Konštrukcia: Typ konštrukcie kostry pneumatiky. Pneumatiky s radiálnou konštrukciou sa označujú názvom „radial“ alebo „R“. Je to najbežnejší typ pneumatiky.

kep2 

Najdôležitejšie časti pneumatiky:

  • Behúň: vzorovaný povrch, ktorý zabezpečuje kontakt s asfaltom.
  • Drážka behúňa: Diera na behúni pneumatiky. Podľa príslušných predpisov by minimálna hĺbka mala byť 1,6 mm. Drážka behúňa je indikátorom opotrebovania pneumatiky a je mimoriadne dôležitá z hľadiska bezpečnosti pri nehodách.
  • Jednotka vzorky: jednotky vzorky sú umiestnené v behúni pneumatiky, pozitívna vzorová jednotka.
  • Vzduchová bariéra: Zabezpečuje zadržanie vzduchu v pneumatike a predchádza prístupu vlhkosti a hmly do pneumatiky.
  • Pásové vložky: zabezpečujú stabilitu behúňa. Pás by mal byť pevný v bočnom smere, aby odolával pošmyknutiu, a flexibilný v radiálnom smere, aby absorboval nerovnosti.
  • Kostra: Nosná kostra pneumatiky. Spolu s vložkami pásu a kostrou medzi okrajmi.
  • Ochranná vložka: v prípade radiálnej pneumatiky doplnková medzi vložka medzi behúňom a pásom, ktorá zabraňuje poškodeniu pásu.
  • Pätkové lano: Točený oceľový drôt vložené do pneumatiky. Toto sa vzťahuje na pneumatiku a odoláva silám až do 1800 kg bez rizika roztrhnutia.
  • Ochranný lem: Pneumatika sa kontaktuje s pásom pomocou plochy ochranného leme. Plášť nesmie umožniť pošmyknutie na páse a musí odolávať mechanickému treniu pri pošmyknutí.
  • Tubeless (TL): Bezdušová pneumatika s integrovanou vzduchovou bariérou.
  • Tube Type (TT): Pneumatika výlučne používaná s vnútornou dušou.
  • TWI; Tread Wear Indicator: Indikátor opotrebovania behúňa, ktorý indikuje zákonom povolenú minimálnu hĺbku behúňa 1,6 mm.
  • Ventil: Namontovaný na ráfik (bez hadice) alebo vulkanizovaný do hadice umožňuje nahustiť pneumatiku vzduchom a skontrolovať tlak vzduchu.
  • Ochranný kryt ventila: Chráni konštrukciu ventilu pred špinou a vlhkosťou. Je nevyhnutný na utesnenie ventilu.
 

Čo je rozdiel medzi dvoma konštrukciami pneumatík?

* Diagonálna kostra Konštrukcia pneumatiky, pri ktorej vlákna kostry siahajú až po pätku kostry a tvoria priesečník s čiarou koruny behúňa pod uhlom menším ako 90°.

* Radiálna kostra Konštrukcia pneumatiky, v ktorej vlákna siahajú k pätke kostry a vytvárajú s čiarou koruny behúňa uhol 90°, ak je kostra zaistená nerozťahovateľnou vložkou z oceľového pásu.

 

nano-tyre.sk
kosar icon
Pneumatiky WEBSHOP

tyre-test.org Testy pneumatík,
recenzie od skutočných používateľov
tire icon tyre background