Koleso Liddiard, pneumatika s voľným pohybom

Marketing

Pneumatika Liddiard Wheel s voľným pohybom bola nazvaná podľa kanadského vynálezcu Williama Liddiarda. Vo svojom vynáleze uplatnil veľmi jednoduchý princíp. Tento princíp je skôr prefíkaný ako zložitý. Pneumatiku v tomto prípade nahrádza valcová gumová hadica a v ráfiku sú zabudované drobné valčeky, ktoré sa dokážu otáčať okolo svojej osi.

V tomto prípade sa vozidlo môže pohybovať dvomi spôsobmi: bežným spôsobom a voľným pohybom. V tomto prípade duša pneumatiky musí byť mimoriadne robustná, aby mohla fungovať ako konvenčná pneumatika. Súčasne musí byť dostatočne pružná, aby počas otáčania odolávala výraznej deformácii bez trvalého poškodenia.

Čo ešte potrebuje na zavedenie vynálezu na trhu

Podľa vynálezcu je oveľa robustnejší a jednoduchší ako predchádzajúce podobné všesmerové kolesá, môže sa používať za každého počasia a v zásade odoláva oveľa vyšším rýchlostiam. Na to, aby sa Liddiardovo Wheel stalo obchodovateľným produktom, je však nutné dlhé obdobie vývoja, ako aj získanie serióznych investorov, ktorí by podporili túto prácu. Už existuje funkčný prototyp, ale stále existujú otázky, na čo by sa mohlo voľno pohybové koleso použiť. Kanaďania nie sú známi svojimi bláznivými vynálezmi. Možno sa jedného dňa stane z kolesa, ktoré sa môže otáčať aj nabok, skutočne užitočné zariadenie. Vynálezca by rád privítal partnera z automobilového alebo ešte radšej pneumatikárskeho priemyslu, ktorý by mohol zabezpečiť nielen peniaze, ale aj skúsenosti, ktoré by pomohli pri vývoji, hoci zatiaľ nie je známe, či o vynález niekto prejavil záujem.

Kolesá s voľným pohybom už existovali, ale fungovali s valčekmi namontovanými pod uhlom na ráfiku. Paralelný pohyb je zatiaľ užitočný len v priemyselných oblastiach, keďže v súčasnosti sa používajú len na vysokozdvižných vozíkoch kvôli veľmi nízkym dostupným rýchlostiam.

Identifikovali sme však niekoľko situácií, v ktorých by vodič z tejto inovácie mohol profitovať v automobiloch: pri parkovaní v stiesnených priestoroch nie je potrebné brať do úvahy, že medzi vami a vozidlom vedľa vás zostáva len niekoľko centimetrov, a táto technológia zjednodušuje parkovanie. Navyše, ak musíte zastaviť v silnej premávke alebo v dopravnej zápche, pretože musíte dať prednosť vozidla signalizujúcemu sirénou, môžete to urobiť plynule bez toho, aby ste museli zmeniť polohu alebo smer jazdy. Inou otázkou je, či sa tento nápad niekedy zrealizuje v každodennom živote?!

image1

nano-tyre.sk
kosar icon
Pneumatiky WEBSHOP

tyre-test.org Testy pneumatík,
recenzie od skutočných používateľov
tire icon tyre background