iON FlexClimate
Výrobca prémiových pneumatík Hankook uviedol na európsky trh nový model pneumatiky iON FlexClimate, prvú štvorsezónnu pneumatiku špeciálne navrhnutú pre elektromobily (osobné vozidlá a SUV). Popri letnej pneumatike Hankook iON evo určenej pre elektromobily a vozidlá SUV a zimnej pneumatike Hankook iON i*cept spoločnosť Hankook rozšírila svoju ponuku pneumatík pre súčasné a budúce generácie elektromobilov o štvorsezónny model Hankook iON FlexClimate.
Produkty Hankook iON, ktoré sú špeciálne navrhnuté pre elektrické vozidlá, sa môžu používať aj na bežných, robotických alebo hybridných vozidlách, čím si tiež zachovávajú svoje výhody oproti bežným pneumatikám, najmä z hľadiska energetickej spotreby, hlučnosti, šetrenia zdrojov a životnosti pneumatík.
Zásluhou najnovších technológií nový iON FlexClimate ponúka dobrý výkon v letných aj zimných cestných podmienkach. Okrem vynikajúceho priľnavosti na mokrej vozovke medzi kľúčové vlastnosti patrí nízky valivý odpor v porovnaní s bežnými pneumatikami či optimalizovaná hmotnosť a súčasne robustná konštrukcia špeciálne prispôsobená potrebám elektrických vozidiel.
„S novým modelom pneumatiky iON FlexClimate sme splnili želanie mnohých vodičov elektromobilov: ponúkame pneumatiku, ktorá poskytuje vynikajúci celoročný výkon aj pri takomto štýle jazdy," vyhlásil Sanghoon Lee, prezident spoločnosti Hankook Tire Europe. "Nie je dôležité, či je sucho, prší alebo sneží, naša nová štvorsezónna pneumatika z modelového radu iON ponúka vysokú úroveň jazdnej bezpečnosti, umožňuje predĺženie dojazdu na jedno nabitie batérie, hravo zvládne aj ťažšie vozidlá a pritom je tichá.“
Vynikajúci výkon na mokrom asfalte a snehu
Hlavným znakom novej pneumatiky iON FlexClimate, ktorá je dostupná vo verziách pre osobné vozidlá aj SUV, sú špeciálne 3D lamely na behúni. Tie zabezpečujú pneumatike vynikajúcu priľnavosť na suchej aj mokrej vozovke, aj pri miernom snežení. Súčasne nová behúňová zmes ProGrip poskytuje optimalizovanú priľnavosť na mokrom povrchu tým, že je kombináciou vysoko hustého silikónu s ďalšími trvalo udržateľnými surovinami. Behúňové bloky obsahujú vysokú hustotu lamiel na zachovanie optimálneho výkonu v zimných cestných podmienkach: tieto lamely, tzv. dva ku jednému, spolu s dodatočnými drážkami v každom bloku zabezpečujú priľnavosť a brzdný výkon aj na snehu. Pneumatika iON FlexClimate je označená M+S a 3PMSF, čo znamená, že je vhodná na celoročné používanie v mnohých krajinách Európy.
Optimalizované pre elektrické vozidlá
Pri novej pneumatike iON FlexClimate spoločnosť Hankook kompenzovala vyššiu celkovú hmotnosť elektrických vozidiel zosilneným pásom. Pás je vyrobený z rezistentných aramidových vlákien a zaťaženie sa rovnomerne rozkladá po celej šírke behúňa. To umožňuje dosiahnuť vyšší index zaťaženia na jednu pneumatiku a pritom efektívne pôsobí proti deformujúcim silám pôsobiacim na pneumatiky pri vyšších rýchlostiach, čo zabezpečuje presné riadenie a stabilitu v zákrutách. Navyše rovnomerné rozloženie zaťaženia zvyšuje životnosť behúňa. Zásluhou novej technológie Grip Boost je bočná pevnosť pneumatiky o 20 % vyššia ako pri bežných štvorsezónnych pneumatikách používaných na vozidlách s konvenčným pohonom*, ktorá vďaka použitým aramidovým pásom poskytuje pohodlnejšiu jazdu a ľahšiu manipuláciu vozidla.
Výnimočný valivý odpor
Špeciálna behúňová zlúčenina s vysokým obsahom prírodnej živice vo výrobkoch iON zaisťuje vyššiu životnosť a nižšie opotrebovanie v porovnaní s bežnými výrobkami. Dobrá adhézia zodpovedá za stabilitu potrebnú pre bezpečný prenos vysokého krútiaceho momentu elektrických vozidiel. Vysoký podiel prírodných olejov obsiahnutých v zlúčenine spôsobuje, že produkty iON sú nielen udržateľnejšie, ale majú aj pozitívny vplyv na životnosť behúňa. To znamená, že model Hankook iON FlexClimate si vyžaduje menej surovín ako bežné pneumatiky s rovnakou životnosťou, pričom je aj ľahší a spôsobuje nižšiu spotrebu energie počas jazdy a šetrí energiu aj počas výroby.
Vďaka inovatívnemu systému zloženia zmesi spoločnosti Hankook a technológii Opti-Cure dizajn behúňa iON FlexClimate znižuje zbytočný pohyb behúňa. To tiež znižuje energetické straty a valivý odpor. Z celkového hľadiska môže pneumatika Hankook iON FlexClimate prispievať k dlhšiemu dojazdu na jedno nabitie batérie.
Nízka hladina hluku pomocou i Sound Absorber
Keďže elektromobily nie sú vybavené vnútorným výbušným motorom, vodiči ľahšie zistia iné zvuky. Z tohto dôvodu je rad pneumatík iON vybavený technológiou Hankook i Sound Absorber a je navrhnutý tak, aby bol odolný voči vzduchu, čím poskytuje nižšiu hladinu hluku ako bežné pneumatiky.
Spoločnosť Hankook prináša technologický systém iON
Nový model iON FlexClimate už využíva novozavedenú technológiu „iON InnovativeTechnology“. Je to presne vyvinutý technologický systém, ktorý spoločnosť Hankook vytvorila s cieľom zvýšenia efektívnosti výskumu a vývoja, najmä v súvislosti s pneumatikami spoločnosti pre elektrické vozidlá. Systém pozostáva zo štyroch hlavných prvkov: i Sound Absorber (hluk), i Super Mileage (opotrebenie), i Perfect Grip (priľnavosť) a i Extreme Lightness (valivý odpor). Systém je založený na 58 patentovaných technológiách, ktoré boli použité pri vývoji radu pneumatík iON. Medzi tieto patenty patria napríklad patenty na zníženie hlučnosti. Vynikajúcim príkladom zvýšenej trvanlivosti je technológia zlúčeniny ProDurable, ktorá využíva pokročilé zloženie zmesi na zabezpečenie dlhej životnosti pneumatiky, a technológia Round Even, ktorá zabezpečuje rovnomerný tlak na povrchu vozovky.
Ďalšie technológie sa používajú na zvýšenie priľnavosti a riadenia pneumatiky a na zníženie valivého odporu: patria medzi ne vzájomne prepojené lamely 3D Grip Claw, zlúčenina ProGrip, ktorá je kombináciou silikónu s vysokou hustotou a iných ekologických látok, a technológia ProCoupling, pri ktorej dochádza k jemnejšiemu rozloženiu kremíka prostredníctvom optimalizovanej zmesi.
Nový systém iON FlexClimate sa uvedie na európsky trh v októbri 2023 a na začiatku bude k dispozícii v ôsmich rozmeroch pre osobné vozidlá a vozidlá SUV, ktoré sú populárne medzi elektromobilmi. Portfólio sa čoskoro rozšíri o ďalšie bežné veľkosti od 17 do 21 palcov.