Kontrola opotrebovania pneumatík

Marketing

Náš automobil sa kontaktuje s asfaltom na jedinej ploche veľkosti dlane. Počas používania je tento povrch predmetom neustáleho trenia, preto je dôležité pravidelne kontrolovať opotrebovanie behúňa všetkých štyroch pneumatík a tlak v pneumatikách.

Zaparkujte na pomerne rovnej a vyrovnanej vozovke a potom natočte volant celkom do jedného smeru. Povrch pneumatík tak bude dobre viditeľný. Ak je otočený, ako prvú treba skontrolovať pravú pneumatiku.

Najjednoduchším postupom na kontrolu opotrebovania behúňa je použitie indikátorov opotrebovania v drážkach pneumatík.

Kontrola opotrebovania/úroveň indikátorov opotrebovania

Keď opotrebovanie pneumatiky dosiahne úroveň indikátorov opotrebovania, to znamená, že hĺbka drážok sa znížila na zákonom stanovené minimum 1,6 mm. To znamená, že vaša pneumatika je zrelá na výmenu.

Opotrebovanie behúňa nie je často rovnomerné, preto je užitočné skontrolovať povrch na viacerých častiach.

kep1

Opotrebovanie pneumatiky môžeme skontrolovať aj pomocou hĺbkomeru, aby sme získali presné údaje o hĺbke drážky, a nie iba informáciu o tom, či dosiahla zákonom stanovenú minimálnu hĺbku. Ak však nemáte po ruke hĺbkomer behúňa, pomôže vám minca v hodnote 100 Ft, pretože strieborná časť mince je presne 4 mm. Takže ak sa stratí v jarku, je všetko s dezénom vašej pneumatiky v poriadku.

kep2

Minimálna zákonná hĺbka je 1,6 mm, ale keď hĺbka drážky klesne pod 2 mm, odporúča sa pneumatiku vymeniť. V prípade zimných pneumatík môže hĺbka drážok menšia ako 4 mm narušiť celkovú stabilitu a bezpečnú jazdu.

nano-tyre.sk
kosar icon
Pneumatiky WEBSHOP

tyre-test.org Testy pneumatík,
recenzie od skutočných používateľov
tire icon tyre background

Odporúčame vám