Hypotéza o nastavení geometrie kolies

Marketing

Podľa expertov by bolo vhodné raz do roka skontrolovať nastavenie geometrie kolies vozidla a vzhľadom na podmienky na maďarských cestách sa to odporúča. Ak na svojom vozidle zistíte aspoň jednu z nasledujúcich skutočností, mali by ste si dať skontrolovať nastavenie geometrie kolies aj Vy!

    Cuprinsul:

  1. Odklon kolesa je uhol náklonu kolesa pri pohľade z prednej strany vozidla. Ak je odklon kolesa príliš veľký, vzniká
  • zvuk klepania z podvozku
  • abnormálne opotrebovanie pneumatík
  • poloha volantu nie je na stredovej pozícii
  • vozidlo sa pohybuje jedným alebo druhým smerom
  • podvozok je náchylný na vyjazdené koľaje
  • chvenie volantu pri rýchlosti nad 60 km/h
  • chvenie volantu pri brzdení
  • po zatáčaní sa volant nevráti do pôvodnej pozície

Aj mierne posunutie môže spôsobiť problémy

Cieľom nastavenia geometrie kolies je zabezpečenie maximálnej priľnavosti k vozovke a maximalizácia životnosti pneumatík. Hlavné výhody nastavenia geometrie kolies sú: -Ušetriť peniaze - Pneumatiky majú vyššiu životnosť - Vaše vozidlo sa pohybuje plynulejšie a s nižším odporom. Väčšinu problémov s úpravou predného a zadného zavesenia možno vyriešiť približne za 30 minút. Počas nastavenia geometrie kolies sa skontroluje smer a uhol kolies podľa špecifikácií výrobcu vozidla. Nedajte sa odstrašiť výrazmi, ako je zadržanie roztiahnutie, kladné alebo záporné odklon kolesa, nastavenie podvozku nie je komplikované. Nastavenie geometrie kolies je v skutočnosti veľmi jednoduchou operáciou.

Odklon kolesa

Odklon kolesa je uhol náklonu kolesa pri pohľade z prednej strany vozidla. Ak je odklon kolesa príliš veľký, vzniká

  • Pri pozitívnom odklone sa opotrebuje vonkajšia strana pneumatiky.
  • Pri negatívnom odklone kolesa sa opotrebuje vnútorná strana pneumatiky.

Uhol odklonu je na jednotlivých vozidlách konštruovaný a nastavovaný odlišne, aby sa zabezpečil rovnomerný kontakt pneumatík s vozovkou pri odvaľovaní. Ak je rozdiel medzi nastavením sklonu predných kolies príliš veľký, vozidlo bude vybiehať na jednu stranu.

Zbiehavosť

  • Zbiehavosť sa prejavuje vtedy, keď sú predné časti pneumatík bližšie k sebe. Zbiehavosť spôsobuje nedostatočnú ovládateľnosť v zákrutách. Ak je pomer zbiehavosti je príliš vysoký, behúň sa začne od vonkajších okrajov opotrebovať.
  • rozptýlení kolies sa hovorí vtedy, keď sú zadné časti pneumatík bližšie k sebe. Rozptýlenie kolies spôsobuje nadmernú ovládateľnosť vozidla v zákrute a vytvára pocit, akoby vozidlo prechádzalo zákrutou príliš ostrým smerom. Ak sa kolesá rozptyľujú, opotrebovanie sa začína na vnútornej strane. Tento typ opotrebovania sa nazýva „zúbkované“ opotrebovanie a je možné zaznamenať tak, že prechádzate rukou po behúni pneumatiky.

Kontrolujete podvozok aspoň raz za rok?

nano-tyre.sk
kosar icon
Pneumatiky WEBSHOP

tyre-test.org Testy pneumatík,
recenzie od skutočných používateľov
tire icon tyre background