Myslíme si, že zima je najťažšie obdobie z hľadiska jazdy a čiastočne je to aj pravda. V zime môžu kvôli stavu vozovky prísť z viacerých smerov nečakané prekvapenia, v skutočnosti však nezaostáva ani letné obdobie. Možno si svoje auto prirovnávame k sebe?
Je pravda, že človek si musí v zime dávať na seba väčší pozor, tak isto je to aj s naším autom? Odpoveď môžu hádať: nie!
Veríme, že leto si nevyžaduje toľko prípravy na šoférovanie, pretože sa ani nemusíme toľko obliekať. Keď zima skončí, pre mnohých to znamená vylúčenie „nežiaducich“ vecí okolo auta a ich nahradenie príjemnejšími operáciami. Potom prídu fakty. No nezáleží na tom, či ste leniví alebo aktívnejší, či ste chladní alebo nie, ani koľko toho dokážete jazdiť. Pretože nebezpečenstvo nevyberá. Fakty hovoria, že problémy, ktoré na nás v aute číhajú, s letom nezmiznú, sú nanajvýš odlišné. Zoznam prípravkov sa preto neskracuje.
Jarné lejaky alebo silné dažde majú za následok rovnaké klzké podmienky ako zľadovatené vozovky v zime, najmä ak nedávame pozor na správnu pneumatiku. Ovládateľnosť vozidla musí byť vždy v rukách vodiča, bez ohľadu na ročné obdobie, bez ohľadu na to, v akom čase je okolo nehody. Závisí teda tiež od vodiča, aby mal na aute na dané obdobie správnu pneumatiku! Nedá sa to dostatočne zdôrazniť: Jediným stretávacím bodom medzi vozidlom a vozovkou je pneumatika! Bezpečnosť všetkých začína tu, či už ide o vodiča, spolujazdca alebo dokonca chodca na ulici. Áno, nemusíme sa starať iba o svojich známych!
Márne je potrebné používať zimné pneumatiky v zime a letné v lete!
Hovorme o brzdnej dráhe!
Brzdná dráha závisí iba čiastočne od vodiča. Reakčný čas je veľmi dôležitý, ale musíte vziať do úvahy, že sme ľudia a určite nie sme dokonalí. To sa pohybuje v priemere od 0,5 do 2 sekúnd a má veľa faktorov. Nezáleží na tom, v akom stave sedíme v aute, ale nie je to len to, čo je na nás. Vzorec pre celkovú brzdnú dráhu, súčet reakčnej vzdialenosti a brzdnej dráhy. To ukazuje, že ani najlepším možným spôsobom ho nemôžeme iba pomocou našich schopností skrátiť na bezpečnú vzdialenosť.
Správna pneumatika je kľúčová, pretože márne je náš reakčný čas dobrý, ak naše pneumatiky zlyhajú. Rutina, disciplína, koncentrácia môžu pomôcť, ale „špinavá časť práce“ sa stane na spoji kolies a asfaltu.
Priemer, štruktúra, šírka, nosnosť pneumatiky môžu byť vodítkom pri výbere tej správnej letnej pneumatiky!
Čo skontrolovať pred namontovaním letnej pneumatiky?
Skontrolujte hĺbku profilu!
Je dôležité mať k dispozícii presné údaje o prípustnej / odporúčanej hĺbke dezénu vašej pneumatiky. Používajte iba oficiálne údaje!
Pred použitím vždy skontrolujte tlak vzduchu v studenom stave! Nesprávne nastavené pneumatiky môžu skrátiť ich životnosť a stať sa neovládateľnými na ceste!
Pneumatiky staršie ako 4 - 5 rokov sa neodporúčajú alebo by sa s nimi malo zaobchádzať opatrne. Veľa závisí od jazdných návykov, ale sotva použitá pneumatika po chvíli nemôže zaručiť, čo urobila v novej dobe. Nestojí to za riziko!
Ak chcete spomaliť odpisovanie, zmeňte sezónne polohu pneumatík na aute.
Univerzálna odpoveď neexistuje. Pri kúpe novej pneumatiky je každý prípad jedinečný, ak chcete použiť slovo „vhodné“. Preto je dôležité operáciu nepodrobiť! Necítite sa ako nudná, povinná úloha a nezabudnite sa jej dotknúť. Veľa závisí od pneumatiky, hlavne od bezpečnosti vašich cestujúcich. Stručne povedané, vždy používajte pneumatiku vhodnú pre sezónu, aby ste dosiahli správnu brzdnú dráhu a zvýšili bezpečnosť!