Čo znamenajú čísla na pneumatike?
Čo znamenajú čísla na bočniciach pneumatík? Nie každému je jasné, čo má pri kúpe pneumatík hľadať a ktoré číslo čo zakrýva. Náš popis poskytuje v tomto bludisku malú pomoc.
Drahá alebo lacnapneumatika?
Myslím, že ste si často položili otázku, aký je rozdiel medzi lacnou a drahou pneumatikou?!
Aký by mohol byť rozdiel medzi 15 EUR pneumatikou a 30 EUR rovnakej veľkosti? Čo by ste robili, keby ste zistili, že bezpečnosť Vás a Vašich cestujúcich závisí od niektorých charakteristík pneumatiky a medzi ďalšou pneumatikou je určite veľký rozdiel.
Možno by sme si ani nemysleli, ale okrem ceny existuje ešte jeden rozdiel medzi prémiovou a rozpočtovou kategóriou. Keď si kúpite novú pneumatiku bez názvu a porovnáte ju s pneumatikami Continental, Michelin a Pirelli, na prvý pohľad by ste povedali, že v tom nie je žiadny rozdiel. Vystáva otázka, prečo platiť viac peňazí za pneumatiky, ktoré sa zdajú byť rovnaké? Mnoho ľudí si vyberie lacnejšie riešenie a namontuje na auto pneumatiku rozpočtovej kategórie. Každý, kto si nechce kúpiť použité pneumatiky, ale nemôže si dovoliť nákladnú kategóriu, môže nájsť lacné anonymné pneumatiky ako perfektné riešenie.
1. Opotrebenie: Známe značky, ktoré sa obzerajú za dlhou históriou vo výrobe gumy, používajú zhruba rovnaké pravidlá kvality a výroby. Je to kvalitná surovina s optimálnou zmesou prírodného a umelého kaučuku, ktorá sa časom opotrebúva veľmi pomaly. Lacná pneumatika má nízku cenu, pretože je vyrobená z nekvalitnejších materiálov, oveľa rýchlejšie sa opotrebuje a bude citlivejšia na zmeny teploty. Skutočnosť, že materiál nemusí byť najlepšej kvality, môže prispieť k uvoľneniu gumových častí z behúňa. Je zrejmé, že sa pneumatiky opotrebujú a povrch lepenia sa poškodí v dôsledku zmeny vysokej teploty.
2. Priľnavosť na asfalte: Jednou z výhod drahých pneumatík je, že vydržia dlhšie, ale zároveň sa lepšie držia ako výrobky lacnej kategórie. Všetko závisí od základného materiálu: drahé sú odolné a majú dobrú priľnavosť, zatiaľ čo lacné sa rýchlejšie opotrebúvajú a sú tuhšie. Môžete to vyskúšať sami, v okamihu, keď náhle zastavíte, s lacnými pneumatikami sa kolesá trochu zafixujú a trochu pošmyknú. Vďaka kvalitným pneumatikám, dezénu a materiálovému zloženiu bude priľnavosť oveľa lepšia. Najlepšie to, bohužiaľ, vidia pri nehodách, pri ktorých by bola lepšia trakcia alebo brzdenie odlišné.
3. Hluk počas jazdy: Pneumatika môže byť lacná aj z iného dôvodu: nestrávili príliš veľa času štúdiom a návrhom vzoru, ktorý ho môže zvýšiť efektívnosť a znížiť hlučnosť. Všeobecne je dezén lacnejších pneumatík ukradnutým nápadom od renomovaných výrobcov a nebol navrhnutý „interne“. Pretože nemajú originálne materiály, nakoniec vyrábajú úplne iné pneumatiky. Z toho vyplýva, že sú uvedené na trh s vyššou hladinou hluku pre pneumatiku. Hluk môže vyplynúť aj z toho, že lacná pneumatika je v porovnaní s dobrou kvalitou príliš tuhá a na vozovke sú rôzne nečistoty, kamene, klince atď. zostávajú uviaznuté medzi drážkami v profile dlhšie, čím vytvárajú ešte väčší hluk.
4. Udržujte auto na ceste: Ako sme už spomínali vyššie, menej kvalitná pneumatika je vyrobená z tuhšieho a menej odolného materiálu. Rovnaký príbeh s bočnicou pneumatiky, ktorá je zodpovedná za udržanie vozidla na ceste. Kvalitná guma lepšie absorbuje nerovnosti vozovky vďaka pružnejšej bočnici, ale nie je to tak vždy, pretože napr. pod výškou bočnice / 45 nie je tento rozdiel citeľný, obvykle pri týchto rozmeroch budú nerovnosti vozovky zachytené podvozkom. Záver: Keď si kupujete lacnú pneumatiku, môžete využiť aj niektoré nedostatky. Ale čo je najdôležitejšie, ponúka horšiu priľnavosť ako kvalitné. Kvalitné pneumatiky majú iba jednu nevýhodu, a to vysokú cenu. Našou radou je kúpiť si pre svoju vlastnú bezpečnosť sadu kvalitných pneumatík, vďaka ktorej bude jazda bezpečnejšia, a v neposlednom rade to trvá oveľa dlhšie ako v prípade lacnej kategórie. Postupom času zistíte, že ste dosiahli dobrý obchod.