Dá sa zabrániť prepichnutiu alebo poškodeniu pneumatík?

Tóth Dorottya

Táto otázka zaujíma motoristov už celé desaťročia: ako sa dá vyhnúť defektu, alebo aspoň ako znížiť jeho riziko, alebo môžeme urobiť všetko pre to, aby nedošlo k poškodeniu pneumatiky?

S úplnou bezpečnosťou nemôžeme zabrániť punkčným situáciám, pretože môžu hrať úlohu aj vonkajšie podmienky, ale pomocou určitých opatrení môžeme minimalizovať vaše šance. Odborníci na HTA tiež radia, čo robiť, ak sa vyskytnú problémy.

defekt 1

1. Chráňte pneumatiku pred poškodením.

Nesprávna jazda, kolízia s ostrými predmetmi alebo státie na chodníku môžu pneumatiku poškodiť. V takom prípade môže vnútorná konštrukcia pneumatiky utrpieť skryté, nepostrehnuteľné poškodenie. Ak je nevyhnutné jazdiť po chodníku alebo inej prekážke, umiestnite ho iba veľmi pomaly a koleso nastavte kolmo na obrubník. Pravidelne kontrolujte pneumatiky, či nie sú poškodené, či nevyčnievajú alebo či neobsahujú cudzie predmety. To je obzvlášť dôležité pre pneumatiky H, V, W, Y alebo ZR, ktoré je možné používať pri vysokých rýchlostiach. V prípade pochybností kontaktujte odborný servis!

 

2. Zastavte, aby nedošlo k vážnemu zraneniu.

Hneď ako zistíme, že máme defekt, čo najskôr zaste, pohyb s defektom môže poškodiť nielen pneumatiku, ale aj ráfik. Zastavovací pruh pre diaľnicu bol vymyslený okrem iného na tento účel, ale to neznamená, že by bolo bezpečné zostať tu natrvalo. Oblečte si viditeľnú vestu, nechajte členov rodiny čakať za stužkovou bariérou a nezabudnite odhaliť zasekávací trojuholník! Plnohodnotné rezervné koleso je najlepším riešením, inak používame berlové koleso, a ak z nejakého dôvodu nie je k dispozícii, môžeme použiť dostupnú kvapalinu na opravu defektov za niekoľko EUR.

 

defekt 2

3. Leto s letnými, zima so zimnými

Ak dostaneme defekt nášho vozidla s letnými pneumatikami a vyriešime výmenu za pneumatiku so zimným vzorom, ovládateľnosť vozidla sa drasticky zhorší. Neexistuje elektronika riadenia stability, ktorá by zachytila ​​vozidlo vybavené počas brzdenia: dokonca aj v miernom oblúku zadná časť vozidla kĺže a je nepredvídateľne pod alebo nad volantom. To isté samozrejme platí, ak chýbajúci kúsok zimnej súpravy nahradíme letnou. Materiál a dezén zimných a letných pneumatík nie je náhoda: sú určené pre veľmi odlišné podmienky. Ideálny stav preto je, keď sú vek, veľkosť, dezén a ďalšie vlastnosti pneumatík namontovaných na automobile rovnaké, vrátane rezervy.

 

4. Rezervné koleso: iba na dočasné použitie

Pri kúpe alebo inštalácii novej sady sa uistite, či má rezervné koleso rovnaký dezén a stav ako ostatné pneumatiky. Pamätajte: iba rezervné koleso rovnakej veľkosti a vzoru ako namontované kolesá poskytne úplnú pomoc pri riešení problémov. Takzvané kladkové kolesá boli vyvinuté kvôli šetreniu miesta, ale odporúča sa ich inštalácia iba na čas potrebný na opravu / výmenu a pri ich používaní sa uistite, či sa jazdné vlastnosti vozidla výrazne - nepriaznivo zmenia. S autom vybaveným berlou, max. Môžeme jazdiť rýchlosťou 80 km / h. Pohonné kolesá musia mať navyše rovnakú pneumatiku. To znamená, že ak má niektorá z predných pneumatík nášho automobilu s pohonom predných kolies defekt, je vhodné vymeniť ju za niektorú zo zadných pneumatík a namontovať koleso spojky na miesto zadného kolesa. Preto, ak môžeme, jazdíme s plnohodnotným rezervným kolesom. Je prísne zakázané vkladať hadicu do bezdušovej pneumatiky.

 

5. Sada na opravu defektu je iba čiastočné riešenie

Opravná kvapalina sa používa iba v prípade, že nie je k dispozícii rezervné koleso alebo koleso pre rýchlu opravu a na krátke vzdialenosti do najbližšieho odborného servisu. Prečítajte si určite návod na obsluhu: existuje typ, ktorého výrobca výslovne odporúča odstrániť predmet spôsobujúci chybu (napr. Uhol). Nájdeme podrobné pokyny o tlaku, rýchlosti, prekonanej vzdialenosti a samozrejme aj samotnú aplikáciu. Pokiaľ je to možné, zvoľte typ, ktorý nevyžaduje zdvíhanie vozidla pomocou zdviháka. Tekutina vtlačená do prepichnutej pneumatiky tuhne, čím je pneumatika opäť použiteľná, ale nie je použiteľná v prípade prasknutia alebo prasknutia; typicky max. Pomáha utesniť 5 mm otvor. Opravovne nie sú spokojné s „uložením“ pneumatiky nahustenej kvapalinou, je to však technicky možné.

 

6. Odpočívajte 20 minút

Pri náležitej starostlivosti sa dá zabrániť poškodeniu pneumatiky, nie defektu. Pomáha tiež v takýchto prípadoch, ak máte u nás vždy to správne vybavenie: rezervné koleso správnej veľkosti a vzoru (ktorého tlak sa pravidelne kontroluje), brzdové koleso pri nedostatku miesta alebo súprava na opravu defektu. Výbava musí obsahovať viditeľnú vestu, výstražný trojuholník a zdvihák. Výmena kolesa nie je koniec sveta: môže ju vyriešiť za 15-20 minút niekto, kto nikdy nemal podobný prípad. Riaďte sa návodom na obsluhu automobilu, nezáleží na tom napr. v ktorom okamihu pomocou zdviháka zdvihneme auto.

 

Prajeme všetkým dobrý výlet, prepravu bez defektov!

 

 


hta.org.hu

nano-tyre.sk
kosar icon
Pneumatiky WEBSHOP

tyre-test.org Testy pneumatík,
recenzie od skutočných používateľov
tire icon tyre background