Sezóna letných pneumatík je už v plnom prúde, ale stojí za to hovoriť o vhodných podmienkach na občasné použitie. Medzi motoristami existuje niekoľko presvedčení o používaní a skladovaní správnych pneumatík. Spoločnosť Nano-tyre zhromaždila tie najdôležitejšie informácie, aby svojim zákazníkom poskytla odbornú podporu.
1. Používanie zimných pneumatík v lete:
Mnoho ľudí používa zimné pneumatiky po celý rok, pretože veria, že môžu ušetriť peniaze. Ani si však nemyslia, že pretože zloženie zimných a letných pneumatík je odlišné, zimné pneumatiky sa v teplejšom počasí opotrebúvajú rýchlejšie a na mokrej vozovke sa kĺžu oveľa lepšie ako letné pneumatiky. Spoločnosť Nano-tyre dôrazne odporúča použitie pneumatiky vhodnej pre sezónu, a to z hľadiska bezpečnosti aj materiálu. Napokon, keď sa nad tým zamyslíme: sada letných a zimných pneumatík vydrží dvakrát dlhšie, ako keby sme tú istú sadu používali celý rok.
2. Tlak vzduchu v pneumatike nie je ovplyvnené s ničím:
Toto je jedna z najväčších mylných predstáv! Na použiteľnosť letných a zimných pneumatík má výrazný vplyv tlak v pneumatikách. V dôsledku nafúknutia pneumatík na nesprávnu hodnotu sa pneumatiky neopotrebúvajú rovnomerne, čo môže znížiť ich životnosť a spôsobiť otrasy vozidla, zhoršiť držanie vozidla a jazdný komfort a dokonca zvýšiť spotrebu. Preto je vhodné kontrolovať tlak vzduchu v kolesách v chladnom stave každý týždeň, minimálne však pred každou ďalšou cestou!
3. Používanie XL vystužených bočných pneumatík v lete:
Častou otázkou na strane našich zákazníkov je, či odporúčame v lete používať pneumatiky s vystuženými bočnými stienami a aké môžu byť výhody a nevýhody. Naša krátka odpoveď je, že v prípade zakúpenia zosilnenej verzie rovnakej veľkosti v zásade neexistuje žiadna výhoda, ak to parametre vozidla inak „nevyžadujú“. A čo viac, pneumatika XL je o niečo ťažšia, pretože obsahuje viac „materiálu“, ktorý zvyšuje neodpruženú hmotnosť, takže lepšie využíva odpruženie, môže zvýšiť spotrebu paliva a zadržať auto, najmä pokiaľ ide o letné vzory. Samozrejme, existujú podmienky, ako napríklad ľahké zaťaženie alebo vozidlá, ktoré pravidelne nesú väčšiu váhu na nekvalitných cestách, keď je vystužená bočnica praktická, ale neodporúča sa pre jednoduché osobné automobily.
4. Stará guma, nie stará guma?:
To však nemôžeme konštatovať tak dôsledne! Väčšina motoristov si uvedomuje, že pomocou jednoduchého meracieho zariadenia a ukazovateľov zabudovaných do behúňov pneumatík je ľahké určiť, či je čas kúpiť si novú sadu. Podľa zákona platí, že ak je hĺbka dezénu 1,6 mm alebo ak sú na ňom zreteľne viditeľné ukazovatele, je lepšie pneumatiku nemontovať! Nano-tyre naopak odporúča pre letné pneumatiky hĺbku dezénu 3 mm pre bezpečný a pohodlný zážitok z jazdy. Ďalej je vhodné sezónne meniť ich polohu na vozidle, aby sa spomalilo opotrebovanie pneumatík. Nezáleží však iba na miere opotrebenia! Pri ich používaní treba brať do úvahy aj vek pneumatík! Väčšina výrobcov súhlasí s tým, že podľa okolností pneumatiky zachovávajú si svoje vlastnosti až do svojich siedmich rokov (od výroby), nad týmto vekom môže dôjsť k významnej strate výkonu a zmene vlastností v dôsledku únavy materiálu. Bezpečnosť starších pneumatík je možné zaručiť iba so súhlasom odborníka.