Články

Legendárne auto z filmu Návrat do budúcnosti opäť ožíva, grandiózne!

Dovidenia, možno sa uvidíme niekedy v budúcnosti.....alebo v minulosti“....alebo v prítomnosti!? DeLorean je jedno z najpopulárnejších automobilov v americkom filmovom priemysle, ktorého slávu zvečnila trilógia Návrat do budúcnosti. Auto bolo dieťaťom inžiniera a manažéra spoločnosti General Motors a hoci sa mu, žiaľ, nepodarilo dodržať svoje sľuby, stalo sa jedným z nesmrteľných zázrakov amerického filmového priemyslu. Spoločnosť DeLorean Motor Company bola založená Johnom Z. DeLorean, automobilový inžinier a manažér, ktorý počas svojej kariéry navrhoval autá aj pre Chrysler a Packard. Napriek tomu, že DeLorean bol americkým automobilom, mnohé konštrukčné a výrobné detaily sa realizovali v Európe. Pohonná jednotka vozidla bola tiež založená na európskych základoch, s motorom V6 s objemom 2 849 cm3 od spoločnosti Peugeot-Renault-Volvo. Mnohí sa nesprávne domnievajú, že karoséria bola pokrytá hliníkovými panelmi, hoci v skutočnosti bola vyrobená z brúsenej nehrdzavejúcej ocele!

Rady pre bezpečnú jazdu od spoločností Michelin a NANOtyre

Niekoľko užitočných rád, ktoré si treba zapamätať... a ďalšie tipy, o ktorých si možno ešte nepočul!

Čo je to centrovací krúžok a prečo je potrebný?

Centrovací krúžok je drobný komponent, ktorý sa umiestňuje medzi náboje kolies a ráfiky, aby sa zabezpečilo dokonalé nasadenie ráfika na náboje vozidla. Je to obzvlášť dôležité, ak používate ráfiky AM alebo iné ako továrenské ráfiky, ktoré často majú iný rozmer ako továrenské kolesá.

Ako sa mení tlak v pneumatike počas používania a pri teplotných zmenách?

Tlak v pneumatikách je dôležitou problematikou z hľadiska bezpečnosti a výkonu, ktorú by mali zvážiť všetci vodiči. Správny tlak vzduchu zabezpečuje optimálny kontakt pneumatík s vozovkou, zvyšuje životnosť pneumatík a zlepšuje stabilitu vozidla. Tlak v pneumatike však nie je stály; počas používania a pri zmenách teploty sa neustále mení.

Sú uvedené dve hodnoty tlaku v pneumatikách pre pneumatiky továrenského vyhotovenia, 2,2 baru a 2,5 baru. Ktorú z nich si vybrať?

Nastavenie optimálneho tlaku v pneumatikách má kľúčový význam pre bezpečnosť, jazdnú dynamiku, spotrebu paliva a životnosť pneumatík vášho vozidla. Výrobcovia automobilov niekedy uvádzajú dve rôzne hodnoty tlaku v pneumatikách, lebo tie sú prispôsobené rôznym jazdným podmienkam. Podívajme sa bližšie na to, ktorú hodnotu kedy použiť.

Čo znamená označenie M+S?

Pri vyberaní novej pneumatiky sa stretávame s mnohými rôznymi označeniami, z ktorých jedným z najčastejších je „M+S“.

Príliš hlučná pneumatika?

Zážitok z jazdy nie je podmienený len výkonom, komfortom a bezpečnosťou vozidla, ale aj množstvom hluku, ktorý sa dostane do interiéru vozidla. Jedným z hlavných faktorov spôsobujúcich hluk je kontakt pneumatík s povrchom vozovky. V tomto článku sa pozrieme na to, ako ovplyvňujú typ a dezén pneumatík úroveň hluku vozidla a aké možnosti sú na dosiahnutie tichšej jazdy.

Ako šoférovať v hmle?

Jazda v hmle môže byť výzvou, pretože viditeľnosť je výrazne znížená a reakčný čas je kratší. Uvádzame niekoľko dôležitých tipov, ktoré je potrebné dodržiavať pri jazde v hmle:

Ako šoférovať počas snehovej búrky?

Jazda v snehovej búrke je obzvlášť nebezpečná, keďže sa viditeľnosť a stav vozovky náhle zhoršujú. V takýchto podmienkach sa odporúča dodržiavať niekoľko základných pravidiel a techník na zaistenie bezpečnej jazdy:

Potrebné a užitočné doplnky

V automobile je užitočné zaobstarať si niekoľko základných doplnkov, ktoré môžu byť užitočné ak sú potrebné. Tieto prostriedky poskytujú nielen bezpečnosť, ale dokážu aj spríjemniť a zjednodušiť cestovanie.

Poruchy na pneumatikách - roztrhnutie pätkového lana

Vývoj moderných automobilových pneumatík umožnil rozšírenie bezdušovej pneumatiky s radiálnou konštrukciou vzhľadom na jej vyššiu bezpečnosť a účinnosť. Montáž takýchto pneumatík si však požiada, aby boli namontované len na ráfiky s bezpečnostným profilom. Pri konštrukcii takýchto ráfikov sa pri ich navrhovaní venuje osobitná pozornosť na hump, t. j. koncentrickému vystupujúcemu povrchu na ramene.

Spoločnosť Continental s hrdosťou oznámila, že jej továrenský závod na výrobu pneumatík v portugalskom meste Lousado sa stal CO2 neutrálnym.

Spoločnosť Continental s hrdosťou oznámila, že jej továrenský závod na výrobu pneumatík v portugalskom meste Lousado sa stal CO2 neutrálnym. „Je to významný pokrok smerom k nášmu cieľu dosiahnuť úplne neutrálnu výrobu CO2, a to čiastočne vďaka skutočnosti, že teplo sa generuje v inovatívnom kotle, ktorý funguje výlučne na elektrickú energiu,” povedal Dr. Bernhard Trilken, vedúci výroby a logistiky. Spoločnosť Continental využíva na výrobu tepla svoju vlastnú solárnu energiu a obnoviteľnú elektrickú energiu zo siete. Predtým bol jediným zdrojom energie na vykurovanie závodu na výrobu pneumatík v Lousade zemný plyn.

nano-tyre.sk
kosar icon
Pneumatiky WEBSHOP

tyre-test.org Testy pneumatík,
recenzie od skutočných používateľov
tire icon tyre background

Odporúčame vám